Branża Drogowa Mostowa

S3 Zadanie IV Kamienna Góra – granica Państwa

  • INWESTOR

    GDDKiA o/Wrocław

  • CZAS REALIZACJI

    06.2019 r. – obecnie

  • WARTOŚĆ ROBÓT

    879 696 969,70 zł (brutto)

  • LOKALIZACJA

    Kamienna Góra, Lubawka, woj. dolnośląskie

  • STRONA INWESTYCJI

    s3-kamiennagora-granicapanstwa.pl

W ramach zadania INKO Consulting Sp. z o.o. pełni nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządza Kontraktem pn.: „Zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka zadanie IV od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok.15,3 km”.

Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S3 (A4) – Lubawka na odcinku od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa. Łączna długość odcinka objętego opracowaniem wynosi ok. 15,3 km. W ramach inwestycji wybudowane zostaną m. in. 3 węzły drogowe Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka oraz liczne obiekty inżynierskie, zarówno w ciągu drogi jak i nad drogą ekspresową S3. Główne cele inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych z centralną Polską. Poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego i ruchu tranzytowego na środowisko. Powyższy odcinek stanowi część projektowanej trasy Świnoujście – Szczecin – Lubawka i część Central European Transport Corridor (CETC-ROUTE65), łączący Skandynawię przez porty Świnoujście i Szczecin oraz Czechy i Austrię z północnymi Włochami.

ZAKRES ROBÓT:

 ROBOTY DROGOWE:

  • droga ekspresowa S3 o długości ok. 15,3 km;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego;
  • system odwodnienia drogowego;
  • drogi serwisowe i wewnętrzne obsługujące przyległy teren;
  • wjazdy, zjazdy i przejazdy awaryjne;
  • urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • Węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Południe oraz Lubawka.

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S3:

  • klasa techniczna drogi – S;
  • kategoria ruchu – KR7;
  • prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
  • liczba jezdni – 2;
  • liczba pasów ruchu – 2;
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m;
  • pas dzielący wraz z opaskami – 5 m;
  • szerokość opaski – 0,5 m;
  • pas awaryjny – 2,5 m;
  • pobocze gruntowe – min. 0,75 m;
  • obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
  • skrajnia pionowa – 4,7 m.

OBIEKTY INŻYNIERSKIE:

  • 5 wiaduktów drogowych nad drogą;
  • 12 obiektów inżynierskich w ciągu drogi;
  • 3 przejazdy gospodarcze;
  • przejścia dla zwierząt;
  • 13 przepustów dla celów ekologicznych.

Nasze realizacje

w trakcie
zakończone