S3 Zadanie IV Kamienna Góra – granica Państwa
-
INWESTOR
GDDKiA o/Wrocław
-
CZAS REALIZACJI
06.2019 r. – obecnie
-
WARTOŚĆ ROBÓT
879 696 969,70 zł (brutto)
-
LOKALIZACJA
Kamienna Góra, Lubawka, woj. dolnośląskie
-
STRONA INWESTYCJI
W ramach zadania INKO Consulting Sp. z o.o. pełni nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządza Kontraktem pn.: „Zaprojektowanie i wybudowanie drogi S3 Legnica (A4) – Lubawka zadanie IV od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, o długości ok.15,3 km”.
Inwestycja obejmuje zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S3 (A4) – Lubawka na odcinku od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa. Łączna długość odcinka objętego opracowaniem wynosi ok. 15,3 km. W ramach inwestycji wybudowane zostaną m. in. 3 węzły drogowe Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe i Lubawka oraz liczne obiekty inżynierskie, zarówno w ciągu drogi jak i nad drogą ekspresową S3. Główne cele inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostradę A4 i sieć dróg ekspresowych z centralną Polską. Poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego i ruchu tranzytowego na środowisko. Powyższy odcinek stanowi część projektowanej trasy Świnoujście – Szczecin – Lubawka i część Central European Transport Corridor (CETC-ROUTE65), łączący Skandynawię przez porty Świnoujście i Szczecin oraz Czechy i Austrię z północnymi Włochami.
ZAKRES ROBÓT:
ROBOTY DROGOWE:
- droga ekspresowa S3 o długości ok. 15,3 km;
- wzmocnienie podłoża gruntowego;
- system odwodnienia drogowego;
- drogi serwisowe i wewnętrzne obsługujące przyległy teren;
- wjazdy, zjazdy i przejazdy awaryjne;
- urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- Węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Południe oraz Lubawka.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S3:
- klasa techniczna drogi – S;
- kategoria ruchu – KR7;
- prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
- liczba jezdni – 2;
- liczba pasów ruchu – 2;
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m;
- pas dzielący wraz z opaskami – 5 m;
- szerokość opaski – 0,5 m;
- pas awaryjny – 2,5 m;
- pobocze gruntowe – min. 0,75 m;
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
- skrajnia pionowa – 4,7 m.
OBIEKTY INŻYNIERSKIE:
- 5 wiaduktów drogowych nad drogą;
- 12 obiektów inżynierskich w ciągu drogi;
- 3 przejazdy gospodarcze;
- przejścia dla zwierząt;
- 13 przepustów dla celów ekologicznych.