S11 Obwodnica Kępna
-
INWESTOR
GDDKiA o/Opole
-
CZAS REALIZACJI
08.2017 r. – 08.2021 r.
-
WARTOŚĆ ROBÓT
148 551 224,71 zł (brutto)
-
LOKALIZACJA
Kępno, woj. Wielkopolskie
INKO Consulting Sp. z o.o. pełniło nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządzało Kontraktem pn.: „Budowa obwodnicy miejscowości Kępno w ciągu drogi ekspresowej S11 – odcinek II”.
DRUGI ODCINEK OBWODNICY KĘPNA
W sierpniu 2021 r. zakończono prace przy budowie drugiego odcinka obwodnicy Kępna. Zakres robót obejmował budowę odcinka drogi ekspresowej S11 o długości około 6,8 km wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Mniej więcej połowę trasy głównej wykonano jako odcinek o przekroju dwujezdniowym, dwóch pasach ruchu w każdym kierunku (km 5+274-8+660), natomiast pozostała część nowej obwodnicy to odcinek jednojezdniowy (km 8+660-12+174). Oprócz budowy drogi klasy S roboty kontraktowe obejmowały również przebudowę istniejących dróg poprzecznych oraz budowę 2 węzłów drogowych Kępno Wschód i Baranów. Wybudowana obwodnica odciąży centrum Kępna z ruchu tranzytowego i poprzez ograniczenie ruchu w centrum miasta poprawi warunki życia jego mieszkańców jak również zwiększy bezpieczeństwo uczestników ruchu.
9 OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH
Na prawie 7 km odcinku obwodnicy Kępna wzniesiono łącznie 9 obiektów mostowych oraz 6 przepustów. W ciągu trasy głównej wykonano 4 wiadukty oraz 2 mosty z funkcją przejścia dla dużych zwierząt. Wszystkie z ww. obiektów wykonano jako jednoprzęsłowe o konstrukcji z prefabrykowanych belek sprężonych typu T. Pod trasą główną wybudowano jeszcze 1 przejście dla zwierząt o konstrukcji stalowo-łukowej z blach falistych. Jako obiekty poprzeczne nad drogą S11 wzniesiono 2 wiadukty drogowe. Są to obiekty dwuprzęsłowe o konstrukcji płytowo-belkowej z betonu sprężonego.
ZAKRES ROBÓT:
- budowa odcinka dwujezdniowej drogi S11 o długości ok. 3,3 km;
- budowa odcinka jednojezdniowej drogi S11 o długości ok. 3,5 km;
- budowa łącznika do istniejącej drogi DK11 o długości ok. 1,32 km;
- budowa węzłów drogowych: Kępno Wschód, Baranów;
- przebudowa istniejących dróg poprzecznych;
- budowa 15 obiektów inżynierskich;
- budowa wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych;
- budowa systemu odwodnienia drogowego (powierzchniowego oraz wgłębnego);
- budowa urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, sygnalizacja świetlna);
- budowa urządzeń ochrony środowiska (przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne);
- budowa ogrodzenia na długości całej trasy głównej;
- wzmocnienie podłoża gruntowego;
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S11
Odcinek dwujezdniowy km 5+274-8+660 (dł. 3,3 km)
- klasa techniczna drogi – S;
- kategoria ruchu – KR7;
- prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
- liczba jezdni – 2;
- liczba pasów ruchu – 2;
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m;
- szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – 5,0 m;
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m;
- szerokość poboczy utwardzonych – 1,25 m;
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
- skrajnia pionowa – 5,0 m;
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S11
Odcinek jednojezdniowy km 8+660-12+174 (dł. 3,5 km)
- klasa techniczna drogi – S;
- kategoria ruchu – KR7;
- prędkość projektowa Vp – 80 km/h;
- liczba jezdni – 1;
- liczba pasów ruchu – 2;
- szerokość pasa ruchu – 3,75 m;
- szerokość opaski zewn. – 2 x 1,25 m;
- szerokość poboczy utwardzonych – 1,50 m;
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
- skrajnia pionowa – 5,0 m;
OBIEKTY INŻYNIERSKIE:
- 4 wiadukty w ciągu drogi S11;
- 2 mosty w ciągu S11;
- 2 wiadukty nad drogą S11;
- 1 dolne przejście dla zwierząt;
- 6 przepustów;