DW 747, Most na Wiśle w m. Kamień
-
INWESTOR
ZDW w Lublinie
-
CZAS REALIZACJI
09.2012 r. – 08.2015 r.
-
WARTOŚĆ ROBÓT
209 896 003,23 zł (brutto)
-
LOKALIZACJA
Kamień, woj. lubelskie
W ramach zadania INKO Consulting Sp. z o.o. pełniło nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządzało Kontraktem pn.: „Budowa mostu na Wiśle w m. Kamień wraz z budową dróg dojazdowych”.
Budowa ponad kilometrowej przeprawy przez Wisłę w istotny sposób usprawniła poruszanie się pomiędzy centralnymi ośrodkami w Lublinie, Radomiu i Kielcach a pozostałymi obszarami Polski wschodniej, zastępując konieczność korzystania z promu w Solcu lub podróży w górę rzeki do Annopola, bądź w dół do Puław, gdzie znajdują się najbliższe mosty na Wiśle. Czas podróży na drugą stronę rzeki uległ znacznemu skróceniu – z co najmniej godziny do około 3 minut.
Będący głównym elementem inwestycji 10 przęsłowy obiekt jest mostem drogowym niskowodnym o długości całkowitej 1 026,6 m (wzdłuż płyty) i szerokości całkowitej 19,94 m, w tym dwa pasy ruchu po 3,50 m, dwa pasy awaryjne po 2,50 m, ciąg pieszo rowerowy 4,00 m oraz chodnika 1,5 m. Ustrój mostu stanowi dziesięcioprzęsłowa skrzynka stalowa o wysokości konstrukcyjnej 4,12 m, usztywniona podłużnymi żebrami. Przeprawa została zrealizowana częściowo metodą nasuwania podłużnego. Po wysunięciu i umiejscowieniu pierwszych elementów mostu przy przyczółkach zostały zespawane kolejne części. Ponadto zbudowano drogi dojazdowe przez przeprawę, drogę dojazdową do i wzdłuż wałów przeciwpowodziowych i ekrany akustyczne. Niezbędnym była również przebudowa i remont budowli hydrotechnicznych w postaci tamy podłużnej na lewym brzegu i tamy poprzecznej na prawym brzegu.
ZAKRES ROBÓT:
ROBOTY DROGOWE:
- droga wojewódzka o długości ok. 795,49 m i dróg dojazdowych;
- wzmocnienie podłoża gruntowego.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI DW 747:
- klasa techniczna drogi – GP;
- kategoria ruchu – KR5;
- prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
- liczba jezdni – 1;
- liczba pasów ruchu – 2;
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m;
- ciąg pieszo rowerowy – 4,0 m;
- chodnik – 1,5 m;
- 2 pasy awaryjne – 2×2,5 m;
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś.
OBIEKTY INŻYNIERSKIE:
- Most na Wiśle o długości i szerokości całkowitej odpowiednio: 1 026,6 m i 19,94 m;
- hydrotechniczne budowle liniowe (tamy);
- 3 przepusty dla zwierząt małych;
- 4 przepusty drogowe.