A4 Rzeszów – Jarosław
-
INWESTOR
GDDKiA o/Rzeszów
-
CZAS REALIZACJI
01.2015 r. – 11.2016 r.
-
WARTOŚĆ ROBÓT
969 991 139,14 zł (brutto)
-
LOKALIZACJA
Rzeszów – Jarosław, woj. podkarpackie
W ramach zadania INKO Consulting Sp. z o.o. pełniło nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządzało Kontraktem pn.: „Kontynuacja budowy autostrady A-4 na odcinku Rzeszów – Jarosław”.
Inwestycja obejmuje budowę autostrady A-4 na odcinku Rzeszów (Węzeł Wschodni) – Jarosław (Węzeł Wierzbna) od km 581+263,44 do km 622+463,44 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Roboty drogowe obejmowały budowę samej autostrady A4 oraz przebudowę istniejących dróg krzyżujących się z planowaną autostradą A4, budowę węzłów autostradowych: „Łańcut”, „Przeworsk”, budowę Miejsc Obsługi Podróżnych Łukawiec, Palikówka, Budy i Młyniska, dróg dojazdowych do terenu Obwodu Utrzymania Autostrady na Węźle Wierzbna, dróg serwisowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na trasie powstało 28 wiaduktów, 7 mostów (na rzekach Wisłok, Stary Wisłok, Mikośka, Żołynianka, Sawa i nad Kanałem Mirocińskim) oraz 44 przepusty i przejścia dla zwierząt. Główne cele inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostradę A4. Poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego na środowisko.
ZAKRES ROBÓT:
ROBOTY DROGOWE:
- autostrada A4 o długości 41,20 km;
- wzmocnienie podłoża gruntowego;
- system odwodnienia drogowego;
- drogi serwisowe i wewnętrzne obsługujące przyległy teren;
- wjazdy, zjazdy i przejazdy awaryjne;
- urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Łukawiec, Palikówka, Budy i Młyniska;
- węzły: Łańcut i Przeworsk.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI A4:
- klasa techniczna drogi – A;
- kategoria ruchu – KR6;
- prędkość projektowa Vp – 120 km/h;
- liczba jezdni – 2;
- liczba pasów ruchu – 2;
- szerokość pasa ruchu – 3,75 m;
- pas dzielący wraz z opaskami – 12 m;
- pas awaryjny – 3,0 m;
- pobocze gruntowe – min. 1,5 m;
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
- skrajnia pionowa – 4,7 m.
OBIEKTY INŻYNIERSKIE:
- 28 wiaduktów drogowych w tym 12 w ciągu drogi;
- 7 mostów w ciągu drogi;
- 2 przejazdy gospodarcze;
- 44 przepusty i przejścia dla zwierząt.