Branża Drogowa Mostowa

A4 Rzeszów – Jarosław

  • INWESTOR

    GDDKiA o/Rzeszów

  • CZAS REALIZACJI

    01.2015 r. – 11.2016 r.

  • WARTOŚĆ ROBÓT

    969 991 139,14 zł (brutto)

  • LOKALIZACJA

    Rzeszów – Jarosław, woj. podkarpackie

W ramach zadania INKO Consulting Sp. z o.o. pełniło nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządzało Kontraktem pn.: „Kontynuacja budowy autostrady A-4 na odcinku Rzeszów – Jarosław”.

 

Inwestycja obejmuje budowę autostrady A-4 na odcinku Rzeszów (Węzeł Wschodni) – Jarosław (Węzeł Wierzbna) od km 581+263,44 do km 622+463,44 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Roboty drogowe obejmowały budowę samej autostrady A4 oraz przebudowę istniejących dróg krzyżujących się z planowaną autostradą A4, budowę węzłów autostradowych: „Łańcut”, „Przeworsk”, budowę Miejsc Obsługi Podróżnych Łukawiec, Palikówka, Budy i Młyniska, dróg dojazdowych do terenu Obwodu Utrzymania Autostrady na Węźle Wierzbna, dróg serwisowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na trasie powstało 28 wiaduktów, 7 mostów (na rzekach Wisłok, Stary Wisłok, Mikośka, Żołynianka, Sawa i nad Kanałem Mirocińskim) oraz 44 przepusty i przejścia dla zwierząt. Główne cele inwestycji to ułatwienie międzynarodowego transportu drogowego, skomunikowanie terenów przygranicznych poprzez autostradę A4. Poprawa warunków jazdy i bezpieczeństwa ruchu, zmniejszenie oddziaływania transportu drogowego na środowisko.

 

ZAKRES ROBÓT:

ROBOTY DROGOWE:

  • autostrada A4 o długości 41,20 km;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego;
  • system odwodnienia drogowego;
  • drogi serwisowe i wewnętrzne obsługujące przyległy teren;
  • wjazdy, zjazdy i przejazdy awaryjne;
  • urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • Miejsca Obsługi Podróżnych MOP Łukawiec, Palikówka, Budy i Młyniska;
  • węzły: Łańcut i Przeworsk.

 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI A4:

  • klasa techniczna drogi – A;
  • kategoria ruchu – KR6;
  • prędkość projektowa Vp – 120 km/h;
  • liczba jezdni – 2;
  • liczba pasów ruchu – 2;
  • szerokość pasa ruchu – 3,75 m;
  • pas dzielący wraz z opaskami – 12 m;
  • pas awaryjny – 3,0 m;
  • pobocze gruntowe – min. 1,5 m;
  • obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
  • skrajnia pionowa – 4,7 m.

 

OBIEKTY INŻYNIERSKIE:

  • 28 wiaduktów drogowych w tym 12 w ciągu drogi;
  • 7 mostów w ciągu drogi;
  • 2 przejazdy gospodarcze;
  • 44 przepusty i przejścia dla zwierząt.

Nasze realizacje

w trakcie
zakończone