DW747 Most na Wiśle w m. Kamień
-
INWESTOR
ZDW w Lublinie
-
CZAS REALIZACJI
09.2012 r. – 08.2015 r.
-
WARTOŚĆ ROBÓT
209 896 003,23 zł (brutto)
-
LOKALIZACJA
Kamień, woj. lubelskie
INKO Consulting Sp. z o.o. pełniło nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządzało Kontraktem pn.: „Budowa mostu na Wiśle w m. Kamień wraz z budową dróg dojazdowych”.
PONAD KILOMETROWA PRZEPRAWA PRZEZ WISŁĘ
W sierpniu 2015 r. zakończono prace przy budowie mostu na Wiśle w m. Kamień w ciągu drogi wojewódzkiej DW747. Budowa ponad kilometrowej przeprawy przez Wisłę w istotny sposób usprawniła poruszanie się pomiędzy centralnymi ośrodkami w Lublinie, Radomiu i Kielcach a pozostałymi obszarami Polski wschodniej, zastępując konieczność korzystania z promu w Solcu lub podróży w górę rzeki do Annopola, bądź w dół do Puław, gdzie znajdują się najbliższe mosty na Wiśle. Czas podróży na drugą stronę rzeki uległ znacznemu skróceniu – z co najmniej godziny do około 3 minut.
Będący głównym elementem inwestycji obiekt jest mostem drogowym niskowodnym o długości całkowitej 1 026,6 m (wzdłuż płyty) i szerokości całkowitej 19,94 m, w tym dwa pasy ruchu po 3,50 m, dwa pasy awaryjne po 2,50 m, ciąg pieszo rowerowy 4,00 m oraz chodnik 1,5 m. Ustrój mostu stanowi dziesięcioprzęsłowa skrzynka stalowa o wysokości konstrukcyjnej 4,12 m, usztywniona podłużnymi żebrami. Przeprawa została zrealizowana częściowo metodą nasuwania podłużnego. Po wysunięciu i umiejscowieniu pierwszych elementów mostu przy przyczółkach zostały zespawane kolejne części. Ponadto zbudowano drogi dojazdowe przez przeprawę, drogę dojazdową do i wzdłuż wałów przeciwpowodziowych i ekrany akustyczne. Niezbędnym była również przebudowa i remont budowli hydrotechnicznych w postaci tamy podłużnej na lewym brzegu i tamy poprzecznej na prawym brzegu.
ZAKRES ROBÓT:
- budowa drogi wojewódzkiej o długości ok. 1,82 km;
- budowa dróg dojazdowych;
- budowa 8 obiektów inżynierskich w tym mostu na Wiśle;
- przebudowa i remont budowli hydrotechnicznych liniowych;
- budowa systemu odwodnienia drogowego (powierzchniowego oraz wgłębnego);
- budowa urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe);
- budowa urządzeń ochrony środowiska (przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne);
- wzmocnienie podłoża gruntowego;
- wyburzanie budynków;
- realizacja nasadzeń (zieleń);
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI DW747:
- klasa techniczna drogi – GP;
- kategoria ruchu – KR5;
- prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
- liczba jezdni – 1;
- liczba pasów ruchu – 2;
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m;
- szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 4,0 m;
- szerokość chodnika – 1,5 m;
- szerokość pasów awaryjnych – 2×2,5 m;
- obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
OBIEKTY INŻYNIERSKIE:
- 1 most na Wiśle o długości całkowitej 1 026,6 m;
- 4 przepusty drogowe;
- 3 przepusty dla zwierząt małych;