Branża Drogowa Mostowa

S11 Obwodnica Kępna

  • INWESTOR

    GDDKiA o/Opole

  • CZAS REALIZACJI

    08.2017 r. – 08.2021 r.

  • WARTOŚĆ ROBÓT

    148 551 224,71 zł (brutto)

  • LOKALIZACJA

    Kępno, woj. Wielkopolskie

INKO Consulting Sp. z o.o. pełniło nadzór nad realizacją robót budowlanych oraz zarządzało Kontraktem pn.: „Budowa obwodnicy miejscowości Kępno w ciągu drogi ekspresowej S11 – odcinek II”.

 

DRUGI ODCINEK OBWODNICY KĘPNA

W sierpniu 2021 r. zakończono prace przy budowie drugiego odcinka obwodnicy Kępna. Zakres robót obejmował budowę odcinka drogi ekspresowej S11 o długości około 6,8 km wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Mniej więcej połowę trasy głównej wykonano jako odcinek o przekroju dwujezdniowym, dwóch pasach ruchu w każdym kierunku (km 5+274-8+660), natomiast pozostała część nowej obwodnicy to odcinek jednojezdniowy (km 8+660-12+174). Oprócz budowy drogi klasy S roboty kontraktowe obejmowały również przebudowę istniejących dróg poprzecznych oraz budowę 2 węzłów drogowych Kępno Wschód i Baranów. Wybudowana obwodnica odciąży centrum Kępna z ruchu tranzytowego i poprzez ograniczenie ruchu w centrum miasta poprawi warunki życia jego mieszkańców jak również zwiększy bezpieczeństwo uczestników ruchu.

 

9 OBIEKTÓW INŻYNIERSKICH

Na prawie 7 km odcinku obwodnicy Kępna wzniesiono łącznie 9 obiektów mostowych oraz  6 przepustów.  W ciągu trasy głównej wykonano 4 wiadukty oraz 2 mosty z funkcją przejścia dla dużych zwierząt. Wszystkie z ww. obiektów wykonano jako jednoprzęsłowe o konstrukcji z prefabrykowanych belek sprężonych typu T. Pod trasą główną wybudowano jeszcze 1 przejście dla zwierząt o konstrukcji stalowo-łukowej z blach falistych. Jako obiekty poprzeczne nad drogą S11 wzniesiono 2 wiadukty drogowe. Są to obiekty dwuprzęsłowe o konstrukcji płytowo-belkowej z betonu sprężonego.

 

ZAKRES ROBÓT:

  • budowa odcinka dwujezdniowej drogi S11 o długości ok. 3,3 km;
  • budowa odcinka jednojezdniowej drogi S11 o długości ok. 3,5 km;
  • budowa łącznika do istniejącej drogi DK11 o długości ok. 1,32 km;
  • budowa węzłów drogowych: Kępno Wschód, Baranów;
  • przebudowa istniejących dróg poprzecznych;
  • budowa 15 obiektów inżynierskich;
  • budowa wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych;
  • budowa systemu odwodnienia drogowego (powierzchniowego oraz wgłębnego);
  • budowa urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, sygnalizacja świetlna);
  • budowa urządzeń ochrony środowiska (przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne);
  • budowa ogrodzenia na długości całej trasy głównej;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego;

 

 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S11

Odcinek dwujezdniowy km 5+274-8+660 (dł. 3,3 km)

  • klasa techniczna drogi – S;
  • kategoria ruchu – KR7;
  • prędkość projektowa Vp – 100 km/h;
  • liczba jezdni – 2;
  • liczba pasów ruchu – 2;
  • szerokość pasa ruchu – 3,5 m;
  • szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami – 5,0 m;
  • szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m;
  • szerokość poboczy utwardzonych – 1,25 m;
  • obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
  • skrajnia pionowa – 5,0 m;

 

PARAMETRY TECHNICZNE DROGI S11

Odcinek jednojezdniowy km 8+660-12+174 (dł. 3,5 km)

  • klasa techniczna drogi – S;
  • kategoria ruchu – KR7;
  • prędkość projektowa Vp – 80 km/h;
  • liczba jezdni – 1;
  • liczba pasów ruchu – 2;
  • szerokość pasa ruchu – 3,75 m;
  • szerokość opaski zewn. – 2 x 1,25 m;
  • szerokość poboczy utwardzonych – 1,50 m;
  • obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś;
  • skrajnia pionowa – 5,0 m;

 

OBIEKTY INŻYNIERSKIE:

  • 4 wiadukty w ciągu drogi S11;
  • 2 mosty w ciągu S11;
  • 2 wiadukty nad drogą S11;
  • 1 dolne przejście dla zwierząt;
  • 6 przepustów;

 

 

Nasze realizacje

w trakcie
zakończone